Monday, May 23, 2011

Tanah Runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Takwa, Hulu Langat

Pagi2 ni..bukak2 email terbaca satu email dari ofismate memohon derma atas permegian anak Nizam(sorg lg ofismate) yg anaknye terlibat dalam nahas tanah runtuh sabtu lepas. Terus terpaku sebentar. Tak sangka rumah anak yatim tu yg di heboh2 kan sebelum ni sebab nizam tu adalah AJK kat skolah ni. so dia slalu la bg email klu ada ape2 anjuran..and klu nak menderma or nak join activity anak2 yatim ni. serius x terpikir nama rumah anak yatim ni yg dimaksudkan oleh nizam. And nak jd cerita, anak dia nama 'Fahad' pon terlibat dlm nahas tu. anak dia join activity kompang dan nasyid bersama penghuni lain anak-anak yatim kat situ. dan adik nizam pon adalah guru pembinbing kat skolah tu. adik nizam tu cedera..tp dpt diselamatkan. sedey kan. Muhammad Fahad baru je berusia 9 tahun. terkejut sgt dgn berita ni.

Dan patutnye kitorg ari tu akan ke rumah anak-anak yatim ni bg keje2 amal untuk makan tghari bersama meraka. tp x kesampaian sbb diorg ada activity lain pada masa tu. kalau x lg la menyayat hati ku..sebak..aduh.




Gambar ini di ambil beberapa ketika sebelum kejadian tanah runtuh membabitkan anak-anak yatim & pelajar Madrasah At-Taqwa, Hulu Langat.. lihatlah wajah jernih mereka.. moga Roh mereka yg. terkorban di cucuri Rahmat.. Al-Fatihah...
- Gambar Ehsan IsmaJannah.

Semoga mereka yang pergi,roh-nya ditempatkan dikalangan para solihin dan syuhada... Takziah buat ahli keluarga,warga pendidiknya serta rakan sahabat yang terlibat....Sesungguhnya seluruh kita bersama dalam ujian ini.

Sesungguhnye mati itu pasti, sedangkan hidup ini sementara 'InsyaAllah'.. Takziah untuk semua ahli keluarga mangsa.. terutama Muhammad Nidzam Sulaiman...Moga roh2 mereka ditempatkan bersama org2 beriman..Amin!

No comments:

Post a Comment