Sunday, January 2, 2011

Lepas geram..isk..iskk

Sorry la..topic kali ni amatla dahsyat..memang dahsyat. sebab nye entry ku kali ni sekadar untuk melepaskan geram. GERAM sgt ngan pengasuh adam..eh ex-pengasuh..sbb start besok isnin..terpaksa la hantar adam ke tadika baru. sebab nye..tiba2 sabtu lepas pengasuh adam telefon kata nak bercuti isnin..so aku pon kata la boleh x cuti selasa..sbb mana nak sempat apply cuti..klu nak amik mc..nanti leader ckp ape plak awal2 thn dah amik cuti. then kakak tu kata nanti dia reconfirm blk. sesuka hati btul la nak amik cuti..ingat kita keje copany bapak yg punye ke..iskk..so tunggu punya tunggu xde pon calling from kakak tu.

then masa on the way blk dr JB kakak tu call. tp kali ni dia ckp dia nak naikkan yuran adam lg 100. perghhhhhhhhhh..terperanjat la aku. apsal nak naikkan byk sgt ni. klu naik 10 ke..20 ke..or atleast 50 ke..bleh la aku terima.. alasan nye sebab tahun baru and adam dah besar. setahu aku kalau kat nursery..lg besar budak lg murah yuran nye. aku memang x puas hati..sesuka hati je dia nak naikkan harga..dah la baru je 3 bulan jg anak aku. and sepanjang tu byk kali amik cuti..tp still aku byr full. x berkira pon. teruk betul la kakak ni. dah la masa 1st bulan hantar tu belum akhir bulan tiba2 mintak aku byr duit awal..konon nak pakai duit. siap nak dtg mlm tu gak ka rumah aku and amik duit..aduhai..yg tu aku leh sabar lg. tp kali ni memang x berbaloi..so yuran adam RM350 sebln...bukan kira x mampu nak byr.tp x munasabah..dah la bubur aku bekalkan..sarapan nestume pon aku bekalkan..and mkn ptg roti or biscut pon aku bg. x mkn pon makanan kakak ni. iskk..so sebab aku x puas hati, aku cari nursery baru yg boleh jg adam ..and alhamdullilah dpt satu nursery ni..dia ada 3 cawangan and yg latest ni opposite rumah kitorg je. sgt dekat and budak2 yg stay kat situ pon x ramai..so besok baru nak check ok x nursery ni. hopefully ok la..atleast adam bleh belajar kat sana. klu kat umah kakak ni asyik blajar urtromen je..ikut anak pe-el anak lelaki dia..lasak. abis adam pon ikut menendang2. so bagus gak x hantar kat ctu lg. ermm..so tunggu besok mcm mana. harap adam ok la..jgn nangis ye sayang!

2 comments:

  1. ishhh..mmg tak berbaloi bayar rm350 kalau byk benda yg kita tak puas hati..elok jugak hantar ke taska kot..

    ReplyDelete
  2. tu la lydzar.xde nye atid nak hantar kat kakak tu lg. ari ni adam 1st day kat nursery baru...harap2 ok la. nursery ni jaga budak umur bawah 4thn je. baby ada sorg. so ok la..x crowded sgt umah tu..budak2 leh lari2 kat bawah..

    ReplyDelete