Tuesday, January 4, 2011

1st day at new nursery~

Sempena thn baru..adam gi new nursery..Isnin hari tu adam mcm budak2 skolah lain plak. tetiba kena hantar ke nursery baru. ni semua gara2 pengasuh adam buat hal...iskk.. pagi2 isnin tu aku n hubby keluar seawal pukul 7.30pg. sebab nak buat pendaftaran adam and tgk tempat baru adam. so kami pon keluar awal. adam plak mcm tau2 je nak gi nursery, dia bgn pukul 7..main2 and siap2 ke nursery. sampai nursery adam mcm ok je..stil senyum..sementara aku mengisi semua detail2 adam di borang..abg membuat pantauan dia setiap genap nursery sambil dukung adam. nursery ni memang utk jagaan sahaja..budak2 kat cni mostly below 4 years..nursery ni 2 tgkt..so yg atas utk baby2 sethn kebawah...and yg bawh budak2 yg dah pandai jalan and bercakap..hehe. kat tgkt bwh ni kosong je xde sofa or meja..ada tv, carpet..and mainan..so senang la bebudak ni nak berlari2 and main. adam nampak seronok je. selesai isi borg and buat bayaran..tiba2 aku nampak adam yg td sibuk main2 ngan kekawan didukung ayahnye. aku tanya la kenapa ni? Abg "entah la..td ok je main tetiba nangis nak berdukung plak". so aku plak take turn dukung and kiss adam..then aku passkan ke teacher adam..meraung la adam sekuat2 nye..aduh sedey plak. ermm..teacher tu pujuk and bwk adam ke dapur..then teacher sorg lg bukak pintu and iring kami keluar.

Masa kat ofis..asyik teringat kat adam je..ok ke dia..nangis lg ke..kena buli x..aduh..macam2. abg plak asyik2 call aku tanya ok x adam..mana la aku tau..hehehe.
Then ptg aku yg pegi mengambil adam pulang..aku lihat adam tgh berdiri sama2 kekawan dia kat pintu pagar sliding dook..bila teacher dia nampak kete aku...trus dia dukung adam and ambil beg adam. menurut kata teacher dia adam baik..x nangis langsung, mkn selera, tido pon nyenyak and main ngan kekawan. alhamdulillah...senang hati aku..adam dah leh mix around and pandai bwk diri.

So smlm and hari ni pon seperti biasa..cuma pagi abg yg hantar adam naik motor sebab adam memang suka naik motor..since nursery tu terletak pd jln on d way abg ke ofis..so kami decide pg abg yg hantar and blk aku yg ambil sebab aku blk awal skit dr abg.

Hopefully adam learn something good la kat nursery ni. xmo jd mcm masa dok ngan pengasuh..asyik nak berlawan urtomen je..ikut anak org tu. iskk..x suka la..sebab adam kecik lg.

So sebab my pink camera lom siap repair..so xde la gambar latest adam..hehe. layan je la gambar dolu2 ni.still cute!..hehehe





And gambar2 gelak tawa adam keriangan(masa ni umur 6 bulan)... my cute :)





No comments:

Post a Comment